2016. november 23., szerda

Adventi kalendárium SK












Az adventi naptár használatának népszokása 1900 körül kezdődött, kialakulása egy német édesanyához kötődik, akinek kisfia, Gerhard, már hetekkel az ünnep előtt türelmetlenkedett a várva-várt és megszokott karácsonyi ajándékok miatt.


Az édesanya ezért érdekes és meglepő játékot talált ki gyermeke számára: egy kemény papírlapot huszonnégy részre osztott, mindegyik részre rátűzött egy-egy darab csokoládét, majd megengedte, hogy a gyermek minden este megegyen egyet-egyet közülük. Mikor a kisfiú felnőtt, nem felejtette el édesanyja meglepetését, és üzleti vállalkozásba kezdett. Olyan naptárt szerkesztett, amelyen huszonnégy ablakocska mögé egy-egy darab csokoládé vagy cukorka volt elrejtve, s ezek csak a spaletták kinyitása után váltak láthatóvá.

Én 24 apró papírzsákot készítettem az alábbi a hajtogatással: 6 db A4-es színes papírt négybe vágtam. Így készítettem el a 24 db kis zsákot.


Majd egymáshoz ragasztottam, sőt egy hímzőfonalra is felfűztem, majd koszorút formáztam belőle.
Majd a fonalra ragasztottam a számokat, amelyek december 1-24-ig számozottak.


Tehetünk a gyerekeknek apró cukorkát-csokoládét, de a felnőtteknek egy kis papírcsíkra idézetet is írhatunk.

Tegnap kaptam egy barátnőmtől selyemvirágokat, amelyet e tálba helyeztem és egyenlőre a koszorú közepébe helyeztem.


A számokhoz a szabásminta:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése